dimarts, 16 de desembre del 2014

3

-UAU! T’han dit que tens una casa espectacular?-
Jo m’encongeixo d’espatlles.
-La veritat es que no.-
-Dons la gent deu estar cega!-
-La veritat es que ningú mai havia vingut a casa meva.-
-No? I per que?-
-Tu perquè creus? Perquè no saben la meva adreça. I parlant de això… tu com l’has aconseguit?-
-Àtoms! Saps que m’encanta aquest llibre?-
Em quedo parada. Perquè esquiva la pregunta? I com recoi pot ser que li agradi aquesta merda de llibre?
-Per la teva cara dedueixo que no t’està agradant… La veritat es que és difícil d’entendre. Tot i que no tothom té la capacitat mental per llegir-lo. No creus?-
Un altre cop sense saber que dir.
Perquè em parla de la meva capacitat mental?
-D’acoord, ja callo.- Diu m’entres torna a deixar el llibre tal com l’ha trobat.
Llavors, sense dir res més corre fins el llit i s’hi tira al damunt.
-Començem?-
Aquest noi em tornarà boja.
-Si, però diga’m. Com has arribat fins aquí?-
-T’he seguit.-
-Clar, per això ha arribat tant de pressa.-
Bufo uns cabells que m’han caigut al front.
Em puc relaxar.
Em tiro sobre el puf.
-En serio t’ho has cregut?- Em diu m’entre s’aixeca del llit i se m’acosta al puf.
-Si m’he cregut que?-
-Que t’he seguit.-
Ara torno a estar alerta.
Al final deixo caure el cap al puf i sospiro.
No em deixa de mirar.
-Perquè ha de ser tant difícil tenir una conversa amb tu? Perquè no dius el que penses i ja està?-
Ell somriu.
-Tu ets igual.-
-Que? Jo no sóc igual. Amb mi es pot parlar normal.-
-Això no és veritat, per exemple, amb mi mai has volgut parlar.-
-Això és perquè tu tampoc vols parlar mai amb mi!-
-Bueno, però que me’n dius de les altres noies? Per exemple amb la Maria.-
-Ella és insuportable. No voldria dirigir-li la paraula ni que fossim les úniques persones en tot el planeta.-
-I la professora de català? Quina excusa em diràs ara? Es veu d’una hora lluny que li agradaria que parlessis amb ella, ni que fos un somriure.-
Jo torno a sospirar. No m’agrada parlar de mi.
-I tu perque vols fer el treball amb mi?-
-Perquè ets la més llesta de la classe…-
-No és veritat, diga-m’ho.-
Ell em fa un somriure misteriós.
-No t’ho dire pas!-
-Però això no és just. No se res de tu!-
-I que se jo de tu?-
-Saps on visc!-
-D’acord, d’acord. Tu guanyes. Fem un joc. Jo responc una pregunta, si tu me’n respons una altre.-
M’ho penso. No seria pas el primer cop que jugaria en un joc del mateix estil. I els altres cops no han acabat gaire bé. Al final decideixo acceptar, la veritat és que no tinc gaires ganes de fer el treball.
-D’acord.-
S’asseu al puf de davant.
-Perquè ets tant poc sociable?-
-... La veritat és que no m’agrada gaire parlar amb la gent… menys amb gent com la Maria. Ara tu: Realment, com has aconseguit la meva adreça?-
-Vaig que al final no t’ho has cregut no? Dons és que tinc bastants contactes. Tens amics?-
-Dons si. De fet tinc un grup d’amics. Com et pot agradar tant fer Català, i totes aquestes coses?-
-Se’m donen bé. El teu veritable nom és Abril Colomer, o el veritable nom és Abril Canyell Pericot?-
Em quedo petrificada. D’on ha tret aquest nom? I com ha sapigut que sóc jo?
Estic perduda. Hauré de tornar a sortir a la llum, i dubto molt que em puguin tornar a amagar.


Després d'aquest capítol tinc dues continuacións:
La que tira més a fantasía (vampirs, momies...)
i la que continua tocant de peus a terra.
Quina preferiu??



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada